Fri08182017

Aktualizacja07:34:00 AM GMT

Back Publicystyka Różne Ekspert radzi Na co zwrócić uwagę przechodząc na prozdrowotny styl życia?
+ 0
+ 0
Na co zwrócić uwagę przechodząc na prozdrowotny styl życia?
środa, 22 lipca 2015 21:54
Wpisany przez Kazimierz Nowiech
Kazimierz Nowiech

Nie da się ukryć, iż obecnie zapanowała moda na zdrowy styl życia. Trend ten można zaobserwować wśród największych gwiazd kina i teatru, celebrytów, prezenterów telewizyjnych I innych osobowości publicznych. Także zwykli zjadacze chleba, pragnąc zachować zdrowie oraz szczupłą sylwetkę uciekają się do czasem nawet bardzo wymyślnych sposobów, aby osiągnąć swój cel.

 

Elementy zdrowego stylu życia

Mówiąc o zdrowym stylu życia mamy na myśli bardzo złożony proces, gdyż składa się na niego i wzajemnie przenika wiele pól i obszarów ludzkiego funkcjonowania. Specjaliści do spraw żywienia zgodnie głoszą, iż aby mówić o dbaniu o zdrowie, jednym z kluczowych elementów jest urozmaicona, zbilansowana dieta. Jest to szczególne ważne w momencie, w którym większość niedoświadczonych osób samodzielnie przechodzi na dietę odchudzającą chcąc poprawić swoje zdrowie, zrzucić zbędne kilogramy, niejednokrotnie wyrównać parametry lipidowe lub stężenie glukozy we krwi na czczo. Przesłanki ku redukcji masy ciała są jak najbardziej słuszne, jednak środek, którym cel ten chcemy osiągnąć nie jest do końca bezpieczny dla zdrowia.

Drugą, co do istotności w procesie zwanym zdrowy tryb życia jest niewątpliwie aktywność fizyczna. Aby była skuteczna, powinna być wykonywana regularnie, najlepiej co drugi dzień, z umiarkowaną intensywnością.

Trzecią i stosunkowo młodą częścią składową bycia fit jest zdrowie psychiczne. Do niedawna element ten nie miał tak istotnego znaczenia, w przeciwieństwie do aktualnie posiadanej siły oddziaływania. Psychologowie jednak nie dali za wygraną i alarmują cały świat naukowców, iż niezrównoważone zdrowie psychiczne może powodować negatywne konsekwencje na somatycznym aspekcie człowieka. Swoistą plagą naszych czasów stała się depresja, a także różnego rodzaju zaburzenia osobowości. Zauważono, iż długotrwały stres psychiczny, którym niewątpliwie odciążona jest dzisiejsza cywilizacja powoduje trwałe, negatywne zmiany w układzie hormonalnym człowieka, ale nie tylko. Może to także prowadzić do anomalii w naszym układzie pokarmowym, czy nerwowym. By temu zapobiec korzystnie jest wprowadzić prozdrowotne zmiany w naszym stylu i trybie życia, a także sposobie funkcjonowania.

Jak wprowadzić korzystne zmiany?

Wprowadzając zmiany w tak ważnych dla nas aspektach życia jak postawy, zachowania i przyzwyczajenia musimy dać sobie trochę czasu. Jednym z ważniejszych elementów takich zmian, który warunkuje niewątpliwie powodzenie całego procesu jest cel. Warto więc ustalić, co właściwie chcemy osiągnąć i jakim i jakim dysponujemy na całe przedsięwzięcie czasem. Samo stwierdzenie tego, co chcemy osiągnąć nie wystarcza, wręcz przeciwnie, utrudnia osiągnięcie celu. Ważne są konkrety. Ustalenie i zapisanie na kartce w widocznym miejscu sprecyzowanego celu umożliwi skupienie na konkretach, da wymiar naszym planom. Istotne jest również, aby cel był realny. Mało realistyczne cele będą zbyt męczące i pozbawione rzeczywistości, przez co szybko zaniechamy działań.

Każda zmiana, która dotyczy tak długo kształtowanych i mocno ugruntowanych w nas nawyków wymaga sporego wysiłku, więc jeśli znajdujemy się w trudnym okresie życia, warto w pierwszej kolejności uporać się z owym problemem, a dopiero później skupić na zmianie swoich przyzwyczajeń. Jeśli nie zadbamy o swój dobrostan psychiczny mamy tendencję do "zajadania nerwów" lub unikania jedzenia, a najgorszym wypadku kompletnie porzucamy wszelkie starania.

Zmiana nawyków żywieniowych jest procesem, który powinno się wprowadzać powoli. Najpierw warto zmienić jeden nawyk, potem kolejny itd. Utrzymanie tych zmian np. przez dwa tygodnie otwiera drzwi przed wprowadzeniem kolejnych, nowych wyzwań.

O ułożenie konkretnego i dobrze zbilansowanego planu najlepiej jest zwrócić się do specjalisty, który to cechuje się odpowiednią wiedzą i doświadczeniem, aby powoli wprowadzać nas w tajniki zdrowego żywienia. Z tego powodu warte uwagi są diety odchudzające Dietmap, które w swojej ofercie posiadają szeroką gamę skomponowanych przez specjalistów planów żywieniowych takich diet jak: zbilansowana, tania, wygodna, cukrzycowa, wegetariańska, a nawet bezglutenowa. Na stronie internetowej portalu można także przeczytać wiele artykułów i porad, które z praktycznej strony radzą, jak postępować w trakcie nauki zdrowych nawyków żywieniowych, a także poszerzają wiedzę z zakresu żywienia i dietetyki. Portal internetowy Dietmap.pl daje nieograniczone możliwości zarządzania swoim planem żywieniowym, wymianę posiłków na inne, nie zmieniające wartości energetycznej dieta, a także opcje generowania tygodniowej listy zakupów. Dzięki powyższym udogodnieniom zmiana nawyków żywieniowych w kierunku prozdrowotnym staje się nie tylko łatwiejsza, ale także bardzo wygodna. Wraz z profesjonalistami można szybko i skutecznie osiągnąć swój cel.

Grupy dyskusyjne

Copyright (c) netFORMATOR.pl